Trabant Maffia
Trabant Maffia
Elérhetöség

Trabant Maffia

E-mail

maffiatrabant@gmail.com

 

Instagram

 

http://www.instagram.com/maffiatrabant

TikTok

 

http://www.tiktok.com/@maffiatrabant

 
Time
 
Számláló
Indulás: 2007-12-17
 
Linkek
 
Zene
 
Tr.Maffia (chat)
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Trabant Történelem
Trabant Történelem : Az NDK gyár új lehetöséget kapot

Az NDK gyár új lehetöséget kapot

  2008.02.23. 15:39


Még ebben az évben a két NDK gyár új lehetőséget kapott, most a Skoda mellőzésével kívánták elkészíteni a KGST-autó terveit, bár az általa szállított 1100 cm3-es (és a már tervezés alatt álló 1300-as) motorokra továbbra is számítottak. A célkitűzés olyan autó előállítása volt, mely elöl MacPherson rugóstagokkal, hátul merev tengellyel és tekercsrugókkal, valamint kétkörös fékrendszerrel és váltóáramú generátorral rendelkezik. A háromajtós karosszériát Zwickauban, a négyajtósat Eisenachban gyártották volna.

Némi wartburgos beütés

Kissé oltcitos hátsó
A nyújtott tengelytávú, a 601-nél 115 kilogrammal nehezebb autó tesztjei sokat ígérően alakultak, de 1974-ben ismét behúzták a kéziféket. A döntés Zwickau számára eleinte kedvezőnek tűnt, hiszen csak a Wartburgnál folyó fejlesztéseket állították le, és a teljes kapacitást a Trabant-utódra koncentrálták. Így még évekig dolgozhattak, ráadásul az eddigiektől eltérően nem hajtotta őket az elképzelhetetlenül szoros határidő sem.

Egy-két cseh- és NDK alkatrész, a magnót meg kilopták
Az évek alatt nagyjából húsz darab komplett, működő prototípussal álltak elő, különböző variációkban. A hosszú távú tervek 1982-re táblázták be az utód, a P610C gyártását - ám jóval a cél előtt, 1979-ben ezt a projektet is befagyasztották.
601 WE II. (1982)

Kakukktojás
Ennyi félbehagyatott kezdeményezés után sem állt le a fejlesztés. Jobb híján a 760-as és 610-es tanulságait levonva, egy kevésbé radikális, technikailag azonos (tehát nagyobb befektetést nem igénylő), de külsőleg markánsan megújult típust álmodtak meg WE II. munkanéven (WeiterEntwicklung, azaz továbbfejlesztés). Ez kívülről leginkább a P610-re hasonlít, de a 601 padlólemezére építve örökölte annak méreteit és technikáját. A karosszéria persze háromajtós volt, a belteret is kissé átdolgozták, de valójában a jó öreg kétütemű 601-es rejtőzött az átszabott külső alatt.

Rengeteg ismerős elem

Nem túl átgondolt hátsó
A motor viszont változott valamicskét, az eddigi karburátor helyett elektronikusan vezérelt benzinbefecskendezőt kapott külön olajozással. Ezzel ugyan a teljesítmény nem nőtt, de a pontosabb adagolásnak köszönhetően a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás jelentősen csökkent. Elkészítettek egy négyhengeres, négyütemű motort is, a Wartburg is épített háromhengeres négyüteműt, de ezeket a törekvéseket a politika ismét leállította.
A dízel-Trabant (1984)

Hiba a téridő-kontinuumban, dízel-Trabant

NDK öngyújtós
A sokadik kudarc után a gyár valami újat próbált. A kor divatja alapján a WTZ által kifejezetten a Trabant számára tervezett, és ekkor már készen álló háromhengeres, 34 lóerős szívódízelét építették egy teljesen semleges kinézetű 601-es karosszériájába, és kiváló teszteredményeket produkáltak.
A dízelprojekt ígéretesnek tűnt, de a legnagyobb probléma, a fejlesztésre és a gyártásra fordítandó óriási pénz hiánya ezt a tervet is felfalta. Amikor végre finisbe érhetett volna, az autóipari döntnökök inkább a licencvásárlás mellett döntöttek, tervbe véve a Volkswagen-konszern 1050-es, 1300-as benzines, és 1300-as dízelmotorjának gyártását. Ez ugyan márkásítva nagyobb költséget jelentett, de legalább egy részét törleszthették azzal, hogy a VW-konszern a legyártott motorok egy részét saját maga visszavásárolta. Ezzel a hazai fejlesztésű dízelmotor, amelynek beruházási költségeit nem lehetett áruban rendezni, esélytelenné vált.
1.1 prototípus (1988)

Koreai autóként mai is eladható lenne
Az eredeti tervek szerint a Volkswagentől vásárolt licenc alapján a Barkas Werkénél legyártott motorok alaposan módosított karosszériába kerültek volna. Úgy tűnt, évtizedek után végre tényleg elindult valami, a modern motorhoz talán tényleg sikerül modern külsőt alkotni.

Ez viszont európaiként is

A gépek egyszerűen nem tudták volna kihajtogatni
A tervezők fantáziája beindult, frappánsabbnál frappánsabb, modernebbnél modernebb tervek születtek. Persze a nagy felbuzdulás nem tartott sokáig. Villámgyorsan kiderült, hogy pénz bizony nem sok jut az új autóra, így be kell érni a motor applikációjával, a karosszéria alapjellemzői maradnak. Elkészült hát az 1.1E (Entwicklung, fejlesztés), amely ha szép nem is volt, de igyekezett friss és praktikus lenni. A 24 év után ismét padlóig nyíló csomagtérajtó és a méretes csomagtartó miatt az új motorral meglehetősen csábító lett volna. Ám ez is soknak bizonyult. A rendelkezésre álló lemezalakító gépsor nem volt képes a szükséges, túl sok ívet tartalmazó formák kialakítására, a duroplastot gyártó prések pedig így is teljesítőképességük határán üzemeltek. Az 1.1E tehát nem került gyártásba, maradt az eredeti 601-es forma minimális frissítéssel, a motorháztetőre nyomott éllel.
Trabant 900 (1990)

A hátulja péntek délután négykor készült
Az utolsó, csak rajzon létező prototípust a rendszerváltás-újraegyesítés sajnos a sárba döngölte. A Daihatsu turbós (kompresszoros?), benzines motorjával építendő, meglehetősen csúnyácska autó a rajzasztalról sosem került le, de jól mutatja, a zwickaui gyár legénysége merre kereste a kiutat.

Benzines turbó, tárcsafékkel
IVM-Trabantok (1990)

Legalább színes ne lenne
A formájában elavult autót a gyártás vége felé még az IVM nevű müncheni tuningcég megpróbálta kissé feljavítani, és az így elkészült Limousine, Pickup és Tramp modelleket 1990 őszén be is mutatták a Lipcsei vásáron, Caro fantázianévvel - teljes érdektelenséggel kísérve. Ekkor a 33 év trabantozásra kárhoztatott keletnémetek már a hátuk közepére sem kívánták az új modelleket, sokkal inkább kacsintgattak az ezek árának töredékéért elérhető használt nyugatiakra.
Uni-1 (1997)
1990. április 30-án, összesen 3 096 099 Trabant legyártása után a szalag megállt. A zwickaui autógyártás ezzel persze nem szűnt meg teljesen. A moseli gyárat a VW vásárolta meg, azóta is sikeres és nyereséges. Az AWZ romjain a Sachsenring AG jó ideig sikeres autóipari beszállítóként működött, az induláskor átvett 300 dolgozó a privatizálással 285-re csökkent, de 1997-re ismét 1700 fővel dolgozott.

Modern és környezettudatos
1997-ben még egy működőképes autót is bemutattak, Uni-1 néven. Legalább három példány (ötajtós egyterű, pickup és ötajtós taxi) készült el. A legfőbb érdekessége a hibrid hajtáslánc, egy 90 lóerős Volkswagen TDi és egy 41 lóerős elektromos motor hajtotta, szükség esetén akár egyszerre is. Bár a próbadarabok elkészítésének célja inkább a cég felkészültségének demonstrálása volt, mint a gyártás beindítása, a nyilatkozatok alapján bármikor készen álltak egy évi 10 000 darabos sorozatgyártásra. 2002-ben azonban a szászországi nagyközönséget sokkolta a hír: a Sachsenring AG csődeljárás alatt áll. Az Uni-1 egyik prototípusa azóta Chemnitzben, a Szászországi Ipari Múzeumban látható.

A Trabant, ahogyan elsőre eszünkbe jut

 
Menü
 
Maffia Videok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Üzenöfal
 
Sutyor Szabolcs Emlékére
 
S one Motorsport
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?